ALL SEASONBAND BLIJFT ZICH PROFILEREN

ALL SEASONBAND BLIJFT ZICH PROFILEREN

  • 05 nov Off

Terwijl werd voorondersteld dat de groeiende populariteit van all-seasonbanden vooral ten koste zou gaan van de zomerband, blijkt uit de cijfers van de WESP-monitor dat de klanten met de keuze voor de all-seasonband vooral de winterband links laten liggen.

Universele autobedrijven versterken jaar op jaar hun positie op de bandenvervangingsmarkt voor personen- en lichte bestelauto’s. In 2014 werden er per universeel autobedrijf uit de WESP-pool gemiddeld een kleine 600 banden verkocht, vorig jaar waren dat er ruim 850. Uit de meest recente werkplaatsdata gebaseerd op de WESP-analyses van ruim 800 universele autobedrijven over de eerste acht maanden van 2020 blijkt dat de all-seasonband aan een structurele opmars bezig is. Uit diezelfde WESP-monitor blijkt verder dat, vergeleken met dezelfde periode in 2019, het aandeel van de all-seasonbanden in de totale bandenverkoop een plus van 16,8 procent noteert. Daarmee is dit bandentype op de bandenvervangingsmarkt wederom winnaar in de strijd om de werkplaatsklant van het universele autobedrijf. (Bron: After Sales magazine)